Home > Meta > Så, detta blir den första blogg jag skapar på en riktig blogg-

Så, detta blir den första blogg jag skapar på en riktig blogg-

Jag tänkte inleda denna posten med rubriken här ovan, men sen så kom jag inte mycket längre. Jag visste inte vilket ord jag skulle sätta efter bindestrecket i blogg-

-community? Nja, det känns som något mindre, något som är mer sammanlänkat.
-osfär? Nja, då pratar vi mer om länkningen mellan alla bloggar.
-tjofräs? Nära nog, men inte rätt.

Wikipedia beskriver WordPress som ett CMS, content management system, men det säger inte så mycket. Jag har ett cms på min egen webbsida som styr över nyhetsflödet via en annan blogg som ingen läser, och det känns inte så relaterat till WordPress.

Jag googlar runt en stund till, och snubblade in på nån gammal bloggpost om ingenting: http://loveorhates.wordpress.com/2007/03/30/blogg-vs-bloggcommunity/ men innehåller ordet “bloggportal” ett antal gånger, vilket jag tycker duger rätt bra.

Så där har vi det. Detta blir den första blogg jag skapar på en riktig bloggportal.

Categories: Meta
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

